8 av 10 - igen

Schlagerkung prickade in 8 av 10 finalbidrag. Igen. Väldigt nära 9 av 10. Och mina 7 först tippade gick också mycket riktigt till final.

Precis som jag trodde blev det final för Bosnien-Hercegovina, Estland, Danmark, Irland, Sverige, Moldavien, Ukraina och Rumänien. Österrike hade jag på en elfte plats. Ok. Semifinalens skräll var Slovenien. Som snodde finalplatsen från Israel.

Men vad är det med programledarnas manus? Och fåniga inslag!? Ska det representera tysk humor? Inte min typ av humor i alla fall. Pinsamt.

Vad gäller min personliga smak så ändrades min uppfattning, som vanligt, något under sändningen. 5 av mina 10 favoriter gick till final. Nämligen Sverige, Danmark, Bosnien-Hercegovina, Rumänien och Estland. Känns också helt ok med Irland och Ukraina. Tyvärr ingen final för Nederländerna, som floppade något live. Och tyvärr final för den trista låten från Österrike.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback