Malmö

Som sagt. Ingen vinnare i Malmö. Säger jag fortfarande efter att ha hört låtarna (dvs en minut av varje) två gånger. Men Anna Bergendahls låt växer. Startfältet bjuder på en bra låt, två hyfsade, en medelmåtta och slutligen fyra riktiga bottennapp, varav en är årets första nolla. Faktum är att årets tre sämsta låtar finns i den här deltävlingen. Och att jokern Jöback kommer femte sist (strax före Espinosa) är väl talande för vad jag tycker om årets sista deltävling.

OS-silver för Kalla och Haag.

Märkligt misstag av SVT att släppa minuten av Sibels och Jöbacks låt redan i söndags. Så att de nu "tvingades" släppa alla Malmöbidragens enminutare redan under måndagen. Jag kan ju tycka att även övriga veckors bidrag borde läggas ut som enminutsklipp under veckan för att skapa största möjliga rättvisa. Och för att jag vill höra den första deltävlingens låtar igen. Såklart.

Efter killar kan (5 av 6 finalister) kanske det är dags för tjejer kan i Malmö!?

Årets CD med alla MF-bidragen släpps redan på söndag (natten till). Som vanligt på en bensinmack (finns knappt några kvar här i Stockholm men kanske i Malmö!?). Antar att även deltävlingarna blir tillgängliga då på SVT Play. Så att jag får se det jag missade den första veckan.

Efter en andra genomlyssning. Betyg 0-5 där 0 är sämst och 5 är bäst.

Deltävling 4 (Malmö)
Sibel: 3
Py Bäckman: 0
NEO: 3
Lovestoned: 2+
Anna Bergendahl: 3+
Pernilla Wahlgren: 1
Noll Disciplin: 1-
Peter Jöback: 1+

Schlagerkung tycker
Direkt till final: Anna Bergendahl
Final som andra bidrag: NEO
Andra chansen: Sibel och Lovestoned
Femma: Peter Jöback
Sex-åtta: Pernilla Wahlgren, Noll Disciplin och Py Bäckman

Deltävling 1, 2 och 3 (Örnsköldsvik, Sandviken och Göteborg)
Betygen bygger endast på genomlyssningen av enminutaren INNAN deltävlingen.
Pauline: 4
Darin: 4-
Andreas Johnson: 3+
Timoteij: 3+
Ola: 3+
Eric Saade: 3
Linda Pritchard: 3
Alcazar: 3
Kalle Moraeus & OS: 3-
Getty Domein: 3-
Anders Ekborg: 3-
Jessica Andersson: 3-
Erik Linder: 3-
Hanna Lindblad: 2+
Frisprakarn: 2+
Johannes Bah Kuhnke: 2+
Salem Al Fakir: 2
Crucified Barbara: 2
Pain of Salvation: 2
Highlights & Mist: 2
Elin Lanto: 2-
Jenny Silver: 2-
AG & Dogge: 2-
AM Espinosa: 1+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback