Deltävling 3 - Schlagerkung tycker

Vintern som aldrig tar slut. Ok, det är februari. Men att det ska vara minus 15 igen här i Stockholm känns ju lite onödigt. Minus 23 väntar på måndag...brrr! Förhoppningsvis kan alla schlagerälskare ta sig till Göteborg idag men jag vet att vissa har problem, exempelvis går inga tåg eller bussar från Karlstad. För egen del blir det som planerat framför TV-apparaten. Min turné börjar nästa vecka. Befinner mig på plats när festivalen besöker Malmö, Örebro och Stockholm. 

Här kommer mitt betyg vad gäller personlig smak (betyg 0-5 där 5 är bäst och 0 är sämst).
Och några kommentarer.

Schlagerkung tycker
Alcazar: 3 /Deras sämsta festivallåt. Mellanstadiedisco.
Johannes Bah Kuhnke: 2+ /Robbie Williams - lightversionen.
Elin Lanto: 2- /Sämre än Money. Showar som Hanna - fast sämre.
Erik Linder: 3- /Vacker. Men ändå hyfsat vek. Språket en styrka?
Getty Domein: 3- /Språket en svaghet? Trallvänlig refräng.
Timoteij: 3+ /Sarek + Östeuropa + Caracola = final?
Darin: 4- /Växande ballad. Något fattas. Ett starkt framträdande?
Crucified Barbara: 2 /Hårdrocksballad med mer fart än Pain of Salvation.

Direkt till final: Darin
Final som andra bidrag: Timoteij
Andra chansen: Alcazar och Getty Domein
Femma: Erik Linder
Sex-åtta: Johannes Bah Kuhnke, Crucified Barbara och Elin Lanto

Kommentarer
Postat av: Nina

Då hoppas jag att vi ses om ca en vecka då!

Postat av: schlagerkung

Ja!

2010-02-20 @ 22:01:55
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback