Webbjokern, del 6 av 10

En del har tydligen skickat in många bidrag (tre stycken som gör comeback i den här "deltävlingen"). Då har jag ändå ca 70 bidrag kvar att lyssna på. Dansbandsgubben har tyvärr varit med hela tre gånger. Hittills...

Ovanligt många bra låtar (i jämförelse) i den här "deltävlingen". 13 av 18 bör enligt min mening komma med bland de 100 främsta.

091 – leva leva*
gitarrackorden syns i videon. tomas ledin-kopia.

092 – life is*
ok melodi. sämre text.

093 – like a child*
samma kille som sjöng bidrag 049 – för evighetens skull. killen är ännu bättre på engelska. stark låt. trots hans starka pipa kanske han borde ha sänkt den något. tonarten känns fel. men sammantaget en bra ballad.

094 – like love
skum rocklåt. ljudet är så dåligt att jag knappt hör något. märklig sak.

095 – lite sex och lite spex
gubben som sjunger dansband (bidrag 026 – det bästa i livet är glädje + bidrag 085 – jorden, havet och rymden) är tillbaka igen!! nu måste han ge sig. det här är hans klart sämsta låt dessutom. och det säger inte lite.

096 – lobotomized*
sticker ut. på ett hyfsat positivt sätt. rock, rap och en bra refräng.

097 – lost to the night*
gitarrkille som kan sjunga. bra vers. sämre refräng.

098 – love for people*
samma kvinna som sjöng bidrag 020 – closer. fortfarande välproducerat. och fortfarande falsksång. men en klart mycket bättre låt. och med tanke på att någon annan (förhoppningsvis) kan framföra den så går den ändå vidare på låtens kvalitet.

099 – love me*
modernt sound med tjej vid synthen. lite tveksam till sånginsatsen. men låten är cool. liksom tjejen.

100 – love you forever

falsksång om skor.

101 – låt mig älska*
glad låt med schlagerkänsla.

102 – min första kärlek
helt värdelös låt med en tant som inte kan sjunga. sämst!

103 – mouth*
två gitarrtjejer med annorlunda låt. på ett väldigt positivt sätt. bara ett problem. när låten är slut säger en av tjejerna "fuck you" rakt in i kameran! inte särskilt smart. jag undrar. varför?

104 – my kind of love*
skön danslåt med army of lovers-känsla. ok, han sjunger inte jättebra. men jag känner honom. det plus att låten i sig gör mig glad innebär att han helt klart måste gå vidare.

105 – my toyz*
påminner om the sounds. attityd. glimten i ögat.

106 – never be like you*
ingen video (bara reklam för hennes myspace-sida). hon sjunger sådär. men låten är ok.

107 – never ever*
välproducerad danslåt.

108 – nights for the young
dålig hårdrock.

* = bland de 100 bästa (bidrag 091-093, 096-099, 101 och 103-107)

Bäst
104 – my kind of love


Sämst
102 – min första kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback