Come and get me now

Som väntat hamnade 088 - kärleken vänder allt på tredje plats.

Tyvärr infriades inte min förhoppning. Utan 016 - break free slutade som tvåa. Snöpligt.

Vinnaren av webbjokern blev alltså 022 - come and get me now. Som tar en plats i Melodifestivalen 2010. Tyvärr.

Tvåan och trean var på plats i SVT:s studio. Ettan hördes via en sprakig telefonlinje från Thailand. Sämsta låten. Inte ens på plats. Vilket antiklimax.

Sammantaget med kompisröstningen på en nivå som inte ens är mänsklig är min åsikt att webbjokern inte blev den succé den så väl hade kunnat bli. Jag vet inte vad som behöver göras. Kanske går den dåliga vinnarlåten och lyckas även i MF 2010. Så jag får äta upp allt. Men jag tycker fortfarande att det är en riktig skräplåt och att det är förvånande hur många andra bidrag, av betydligt högre kvalitet, som blivit utslagna. Inga rika vänner. Ingen framgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback