10 kvar

Så var det klart. Vilka 10 bidrag som gått vidare för att slåss om den åtråvärda biljetten till MF 2010. Om konceptet med webbjoker är kul? Ja. Om låtarna är särskilt bra och troliga vinnare av MF 2010? Nej.

I och med gårdagens besked så nollställdes även tidigare resultat. Alla röster från och med nu (eller snarare från igår klockan 13:00) avgör vem av de 10 som står som slutsegrare i webbjokern.

Darin som joker. Webbjokern. Och häromdagen visades
SVT:s krönika över den senaste festivalen, nämligen den som gick av stapeln tidigare i år. Mycket schlager nu.

Hur gick det då?
Schlagerkung gissade rätt på 7 av 10 bidrag som gick till final (016 - break free, 022 - come and get me now, 062 - how, 073 - i'll make you want me, 095 - lite sex och lite spex, 098 - love for people och 113 - när vi har landat). Övriga 3 finaltippade bidrag (081 - jag svävar högt i det blå, 105 - my toyz och 116 - open up your heart) ersattes istället av bl.a. 2 personliga favoriter. De sista 3 platserna togs av bidrag som Schlagerkung hade tippat skulle hamna någonstans mellan plats 11 och 20. Inte helt fel ute alltså. Bidrag som måste fått många röster under det senaste dygnet. Lilla skrällen 061 - hot for the night samt större skrällarna (om än inga jätteskrällar) 088 - kärleken vänder allt och 104 - my kind of love.

Vad gäller mina personliga favoriter. De bidrag Schlagerkung hade hoppats på. 3 av mina 6 abslouta favoriter till final. Ytterligare 1 från min topp-10. 3 bidrag av mina outsiders (topp-16). Allt som allt 7 hyfsade bidrag till final. 3 bidrag (022 - come and get me now, 073 - i'll make you want me och 095 - lite sex och lite spex) var väntade finalister men tillhörde alltså inte alls det jag själv föredrar.

Varje dag klockan 12:00, fr.o.m. idag, kommer ett bidrag att ryka. På SVT:s webbjokersida går det även att följa hur ställningen är vid ytterligare två tillfällen under dagen. Nämligen klockan 17:00 och klockan 22:00.

Vilket bidrag åker ut idag?
Schlagerkung tror att bidraget som åker ut är 073 - i'll make you want me. Möjligtvis 062 - how. Med tanke på alla skriverier om den i kvällspressen (Det påstås att hon är ett proffs som inte borde få vara med och tävla i webbjokern. Och till viss del kan jag hålla med om det, hon tävlade ju faktiskt i årets isländska uttagning!).

Schlagerkung hoppas att bidraget som åker ut är 095 - lite sex och lite spex. Eller 073 - i'll make you want me. Två värdelösa låtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback