Skandalen på varuhuset

Så här i MF-tider. En smaskig schlagerskandal. Och en schlagerspaning.

Men först. Besök hos tandläkaren. Halva priset för undersökningen tack vare diverse åtgärder under det senaste året. Har på mig fram till juli att skaffa mig en massa hål. Är ju så billigt nu. Rea.

Hade inte tänkt köpa samlingsskivan (MF 2009) förrän efter AC. Men nu när jag var på väg från ovanstående till tunnelbanan. Och såg reklamen. Utanför det stora varuhuset. Tänkte jag. Varför inte!? Men. Skivan släpps först imorgon fredag. Trots reklamen. Den hade dom satt upp bara för att visa "snart har vi skivan...". Idioter! Schlagerskandal. Med känningar hos kvällspressen talar vi löpsedlar. Förstasidan. Fyra sidors reportage. Nåväl. Eftersom jag egentligen inte tänkt köpa den förrän tidigast söndag så kan det väl ändå vänta. Men återigen. Ren och skär idioti att göra reklam för något man inte har. Varuhuset försökte sedan slingra sig som en åhl. En sällsynt dålig idé. Jag gick inte på den. Genomskådade. Skandal!

Parentes. Skivan har funnits sedan i söndags på Statoil. Enbart där.

Kvällsgetingens Nunstedt är förvånad över den internationella juryns svårbegripliga val. Undertecknad är det inte. Som schlagerkung har jag lyckats pricka in tre av fyra. Ok, Caroline missade jag. Resten dock. Var inte överraskande på något sätt.

På väg hem från jobbet. Röda linjen. Inte långt bort sitter en kvinna och pratar i mobilen. Med en Pripps i handen. Gissa färgen. Och säger att hon är ute på tunnelbanemarathon. Intressant.

Vid Slussen stiger hon på. Schlagerspaningen. Förra årets MF-finalist. Debutant i fredagens Så ska det låta. Ja, precis. Sibel. Festklädd. Lakritsklubba i munnen. Lyssnar på musik från mobilen. Fixar frisyren.

Sirius femetta. Hade nöjet att avnjuta andra halvlek på TV. Semifinal mot Edsbyn väntar. Kul! Och FBK tog det lugnt. Avfärdade Brynäs med 2-0 på bortaplan. En bra kväll.

Ikväll är artisterna på Kolmården. På lördag i Himmelstalundshallen. Som enligt rapporterna är placerad på en lerig åker.

Till sist. För dig som vill läsa om
dansk schlager.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback