Prispallen

Imorgon lördag kommer min sista lista. Samt även mitt tips på hur det lär gå. Mer svårtippad final får man leta efter. Men jag kommer att göra ett försök. Ikväll klockan 20:00 sitter jag på parkett i Globen. Liksom imorgon lördag. Min lista just nu:

Schlagerkungens önskelista

0 poäng
Plats 11
Baby goodbye - E.M.D.

0 poäng
Plats 10
Love love love - Agnes

0 poäng
Plats 9
Hope & glory - Måns Zelmerlöw

0 poäng
Plats 8
Så vill stjärnorna - Molly Sandén

1 poäng
Plats 7
Snälla snälla - Caroline af Ugglas


2 poäng
Plats 6
Alla - Sofia

4 poäng
Plats 5
You're my world - Emilia

6 poäng
Plats 4
La Voix - Malena Ernman

8 poäng
Plats 3
1000 Miles - H.E.A.T

Så mycket 80-tal det kan bli nu när L&S inte är med i finalen. Andas Europe. Inte så hård rock egentligen. Men bra.


10 poäng
Plats 2
Stay the night - Alcazar

Ett bra framträdande ikväll kan göra det här till min vinnarkandidat. Schlager och disco i en skön mix.


12 poäng
Plats 1
Moving on - Sarah Dawn Finer

Låten som tilltalar mig mest. Förhoppningsvis lyfter den till oanade höjder även live. Delvis med hissens hjälp. En värdig vinnare.


Snart. Tunnelbanan mot Globen. Genrepskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback