En bra kväll i Norrköping

En bra kväll i Norrköping! Låtarna som gick vidare passade både personligen och tippningsmässigt. Norrköping hade verkligen satsat på det här med schlager. Och jag fick se bröderna med de gyllene skorna! "Bara" 19 av 20 möjliga poäng i gårdagens tippning (jag hade bytt plats på Amy och Star P). Men min kompis från parkettens rad 7 hade maximala 20 poäng. Grattis! Sammanlagt har jag lyckats avancera till andra plats (av nästan 200 insatta som tippar). Är rätt förvånad själv faktiskt, särskilt efter mitt dåliga resultat i Göteborg. Finalen blir såklart extremt svårtippad. Alla får vinna. Sofia alltså. Ja, det finns många kandidater. Men EMD går bort. Vinner dom innebär det slutet för festivalen.

Många besökare på bloggen igår. Almtuna vann med 2-1. Trevligt.

Maximal utdelning vad gäller personliga favoriter till final. Under gårdagen blev det även mingel med SVT sportchefen Albert Svanberg och Katarina Hultling. VK. Vinkällaren. Och den stora schlagerfesten. Flygeln. Med uppträdande av Herreys och Pernilla Wahlgren. Bomullsfabriken. Artisthotellet. Christer Björkman. Medes manusförfattare Edward. Bloggaren Tobbe Ek.

Även vad gäller den internationella juryn lyckades jag pricka rätt. Återigen.

Startordningen i Globenfinalen är klar:

1. Måns Z
2. Caroline af Ugglas
3. Agnes
4. H.E.A.T
5. Emilia
6. Alcazar
7. Sarah D F
8. EMD
9. Sofia
10. Molly S
11. Malena E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback