You're not alone

Ser man till delfinalerna som helhet har det gått utför. Vad Malmö bjuder på är ju iofs okänt.

Ser man däremot enbart till bidragen som tagit sig vidare till Andra Chansen är det snarare frågan om dött lopp.

Ett bidrag från varje delfinal vill jag inte se i Finalen. Scotts, Amy och Rigo.

Ett bidrag från varje delfinal skulle jag gärna se i Finalen. Caroline, L & S och BWO. Nu finns det ju bara plats för två. Om vi bortser från den internationella juryn (där Sofia är min favorit). Och eftersom L & S kommer att möta BWO i en av duellerna så väljer jag L & S. Från den nedre halvan Caroline. Eller det bidrag som avancerar från Malmö.

You're not alone framfördes av BWO i Melodifestivalens tredje semifinal 2009. Den gick vidare till andra chansen i Norrköping. Schlagerkung kommer som sagt att sitta i publiken. Rad 7.


Kommentarer
Postat av: Micke

Det som är en fördel i år är att knappast någon kan påstå att andra chansen blir bättre än finalen. För årets andra chansen är minst sagt blek.



Jag tycker bara att det är Lili & Sussie som håller klassen. Caroline af ugglas var för mig som ett skämt och BWO:s ballad inte tillräckligt stark. Men enligt rapporter ska startfältet vara starkt i Malmö så därifrån kommer kanske två starka AC-deltagare.

Postat av: schlagerkung

Ja, finalen är helt klart bättre än andra chansen (så tycker jag iofs varje år).

Helt rätt, bara Lili & Susie är riktigt bra. Men på den undre halvan är Caroline trots allt bäst hittills (bättre än Scotts och Rigo). Hoppas Malmö bjuder på en bra låt på den halvan.

2009-02-27 @ 13:45:50
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback