Semifinal 2 - Skellefteå

Semifinal 2 - Skellefteå

Nej, det här var nog sämre än förra veckan. Efter en lyssning i alla fall. Ingen Alcazar. Ingen Emilia. Men jag placerar ändå Lili & Susie däremellan. Klart bäst den här veckan.

Därefter. Ingenting.

Besviken på Måns. Än så länge.


Ska mina två favoriter (då menar jag två olika låtar, inte enbart Lili & Susie) gå direkt till final även den här veckan? Jag är tveksam. Antar att Z ändå är given där. Vi får se. L & S kommer säkerligen att vara en av mina favoriter även imorgon. Vilken låt/artist som blir mitt andraval återstår att se. För tillfället är det countrytjejerna.

Heja Lili & Susie!


Efter att ha lyssnat på låtarna (60 sekunder) en enda gång. Medelbetyg 2,25 (medelbetyget i Göteborg efter en lyssning var 2,63-).

Schlagerkung hoppas:
Till final

Lili & Susie - Show me heaven - Betyg 3+

Cookies 'n' Beans - What if - Betyg 3

Andra chansen

Måns Zelmerlöw - Hope & glory - Betyg 3

Jennifer Brown - Never been here before - Betyg 2+

Femma

H.E.A.T. - 1000 miles - Betyg 2


Utslagna

Markoolio - Kärlekssång från mig - Betyg 2-
Amy Diamond - It's my life - Betyg 2-

Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter! - Betyg 1

Lika bra nu som när det begav sig?
En klassiker. Då med Ankie Bagger som dansare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback