Semifinal 2 - Schlagerkung hoppas och tror

Efter en sista lyssning inför kvällens framträdande. Medelbetyg 2,5- (medelbetyget i Göteborg efter sista lyssningen var 2,88-). Klockan 20:00 smäller det!

Schlagerkung hoppas:

Till final

Lili & Susie - Show me heaven - Betyg 4

H.E.A.T. - 1000 miles - Betyg 3


Andra chansen

Måns Zelmerlöw - Hope & glory - Betyg 3-
Cookies 'n' Beans - What if - Betyg 3-

Femma

Amy Diamond - It's my life - Betyg 2+


Utslagna

Jennifer Brown - Never been here before - Betyg 2

Markoolio - Kärlekssång från mig - Betyg 2-

Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter! - Betyg 1+


Det enda bidraget jag verkligen vill ha direkt till final är Lili & Susie. Klasskillnad. Andra finalisten? Skulle inte ha något emot H.E.A.T. Kanske Måns eller Cookies 'n' Beans. Kan även acceptera Amy eller Jennifer. Skulle må dåligt av Markoolio. Och Lasse? Nej, det finns inte.

Schlagerkung tror:
Måns Zelmerlöw, Lili & Susie
Amy Diamond, H.E.A.T.
Cookies 'n' Beans
Jennifer Brown, Markoolio, Lasse Lindh & Bandet

Schlagerkung tror att den internationella juryns favorit blir:
Amy Diamond, Cookies 'n' Beans, Jennifer Brown, Måns Zelmerlöw, Lili & Susie, Markoolio, H.E.A.T., Lasse Lindh & Bandet

Kommentarer
Postat av: Nina

Måns låt gillade jag inget vidare första gången, men nu efter att han vet att han är i final så sjöng han bättre med mer inlevelse. Synd på mina forna idoler L&S bara, de hade faktiskt den bästa låten måste jag säga.

Postat av: Andreas

Synd att inte L&L slog ut Måns. Det hade varit pricken över i. Annars tycker jag f-n att det var bättre låtar denna gången? Mycket bättre... :-)

2009-02-14 @ 23:31:58
Postat av: schlagerkung

Ja, om L&S vunnit duellen mot Måns hade jag haft mina 4 favoriter i finalen efter två deltävlingar. 3 av 4 får duga :-)

Deltävlingen i Göteborg var något bättre. Idag var det 3 dåliga låtar som var givna på plats 6-8.

2009-02-14 @ 23:50:33
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback