Schlagerkung dominerar

Schlagerkung dominerar och är hyfsat lycklig.

Tyvärr vann inte SDF den andra duellen. Men jag har inget emot Malena heller.

Ett annat fel ikväll var att jag placerade Thorleifs istället för Star Pilots i AC. I övrigt det mesta rätt. Mäktigt som sagt!

Och den internationella juryns val? Där hade jag också rätt. Hade ju Malena före Sarah (i och med att Malena gick direkt till final kunde juryn inte välja henne). Rätt för tredje veckan i rad alltså. Kungligt!

Det blir en sjukt tuff övre halva i Andra Chansen i Norrköping. Lili & Susie möter BWO. Scotts möter Sarah Dawn Finer. Bara en kan gå till final! Hoppas såklart att L&S möter SDF. Men vem är bäst av dom?

Upplägget är sådant. Men tyvärr är den nedre halvan i Andra Chansen betydligt sämre. Där borde piloterna gå vidare till finalen i Globen. Star Pilots, Amy Diamond, Rigo etc. och Caroline af Ugglas. Jag hoppas på piloterna och af Ugglas. Men vem är bäst av dom?

Internationella juryn bör välja Sarah Dawn Finer eller Sofia.

Det var en bra kväll. Och nästa lördag i Norrköping blir spännande.

Schlagerkung kommer att somna med ett stort leende på läpparna. Och drömma om Alcazars seger i Globen.

Kommentarer
Postat av: Mattias Kardell

Nessun Dorma!!! Jag och Anna kände direkt igen Malenas låt... men jag kunde inte placera den! Men efter lite Spotify-browsing så satte jag den. Underbart! Glad kväll.

2009-02-28 @ 22:25:27
Postat av: schlagerkung

Kul med Ditt och Annas engagemang! :-) Star Pilots, ja det handlar ju om Waiting for a star to fall. Malena. Tack för Nessun Dorma. Nu när du säger det. En exakt kopia!! Dessutom hade hon lagt in lite Trollflöjten. Faktum är att jag, schlagerkung, var bäst i Sverige ikväll!! Ingen, inte ens i Melodifestivalklubben, hade tippat bättre. Jag var alltså Sveriges bästa tippare ikväll. Stort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback