Killing me tenderly

Under fredagens genrep fick jag direktrapporter från rad 6 i Malmös nya arena. Återger här och nu den personliga rapporten från min kompis. Vi kan kalla honom SB. Han använder sig av betygsskalan 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst.

SB om genrepet
1 (Agnes) - Grymt sexig outfit och bra artist men trist låt som aldrig lyfter. Betyg: 4,5
2 (Star P)
- Ok sångare men annars bara sådär. Betyg: 4
3 (Susanne A)
- Riktigt fin ballad men hon... Betyg: 5,5
4 (Anna & Maria) -
Med ett bättre samspel en vinnare för mig. Ändå en favorit. Betyg: 8
5 (Thorleifs)
- Bra drag och skönt enkel. Ej topprefräng. Betyg: 6,5
6 (Sarah) -
Bra början och slut. Farlig! Betyg: 7
7 (Next3) -
Bättre än mycket som varit med tidigare under året. Men ändå sämst ikväll. Betyg: 3,5
8 (Malena E)
- Vilken röst. Men operarefrängen är sådär. Betyg: 4,5
Slutkommentar: Bästa deltävlingen och bästa arenan.
SLUT

Sirius får ta revansch på måndag. Kalla fötter under tremilen. Något trött idag. Min morbror hoppas på Sarah. Ingen ny Shirleyflopp tack! Helgmålsringningen på TV spelar en psalm som hade hamnat femma ikväll. Oviss delfinal. Bara Next3 är borta. Allt annat vore en skräll.

Killing me tenderly 
framförs av Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng i Melodifestivalens fjärde och sista semifinal 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback