Efter genrepet

Genrep och en utgång i Göteborg är avklarad. God damn. Svårtippat är bara förnamnet. För att inte tala om min personliga smak. Som växlar. Hittills har bloggen handlat om just detta. Personlig smak. Men jag vet. Imorgon måste jag även avlämna ett tips, hur jag tror att det går. Det är svårare än någonsin. Publikundersökningen stärker mig. Men ändå.

Petra Mede var sämre än sämst. Jag hade sagt det mesta utan manus. Det klarade inte hon. Ens med manus i handen. Hoppas hon pluggar hårt under natten.

Marie sjunger dåligt live. Men är proffsig på scen. Shirley imponerade inte första gången. Men dominerade andra gången. Ja, i låtsasomröstningen gick Shirley till duell med Scotts. Shirley vann, fick sjunga om, och dominerade fullständigt. Vilken röst. Emilia vann den andra duellen mot Alcazar. Emilia imponerar inte på scen. Men låten är bara så helt underbart skön.

Lite reflektioner efter genrepet.

Publikrespons
1. Alcazar

2. Shirley, Scotts och Marie
5. Jonathan, Emilia och Caroline

8. Nina

Scenframträdande
1. Caroline (vilken inlevelse!)
2. Alcazar och Shirley (som var sämre första gången men andra gången var hon guld)
4. Nina
5. Emilia
6. Scotts och Marie (dålig sång men proffsig på scen)
8. Jonathan

Låten
1. Alcazar
2. Emilia och Marie
4. Shirley
5. Nina och Caroline
7. Scotts
8. Jonathan

Juryns val? Beror ju på vem som går vidare. Men Alcazar, Marie och Shirley känns som troliga alternativ.

Vad jag tror överlåter jag åt morgondagen.

Vad jag vill däremot. Efter genrepet.

Schlagerkung hoppas:
Till final
Alcazar - Stay the night - Betyg 4
Emilia - You're my world - Betyg 4-

Andra chansen
Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus - Betyg 4-
Marie Serneholt - Disconnect me - Betyg 3+

Femma
Nina Söderquist - Tick tock - Betyg 3

Utslagna
Caroline af Ugglas - Snälla snälla - Betyg 3
Scotts - Jag tror på oss - Betyg 3-
Jonathan Fagerlund - Welcome to my life - Betyg 1+


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback