Du vinner över mig

Första genomlyssningen. Betyg 0-5. Där 5 är bäst och 0 är sämst.

5 - Mikael Rickfors - Du vinner över mig

Klassisk Rickfors. Som fungerade 1987. Inte längre. Refrängen alltför dålig. Rockigt. Men trist.
Betyg: 1+


6 - Maja Gullstrand - Här för mig själv

Gillar du hennes mesiga röst och jättefåniga text? Ja, då kommer du att älska den här bossanovan. Själv mår jag illa och undrar hur dålig en deltävling kan bli. Leksands startfält är irriterande. Nästintill värdelöst.

Betyg: 1


7 - Sofia - Alla

Sjunger bara på grekiska! Svenska/engelska är nästan ett krav för att lyckas någorlunda i MF. Men låten är inte oäven. En av dagens bästa. Visserligen i svag konkurrens. Passar mig. Senast hon var med blev det flopp. Hoppas på nåt annat den här gången.

Betyg: 3


8 - BWO - You're not alone

Soundet känns igen. Men den här gången handlar det om en lugn BWO-låt. Helt ok refräng, en av dagens mest direkta. Lite Army of Lovers-känsla över det hela. Helt klart chans på final.

Betyg: 3

Molly, BWO och Sofia. Där har ni deltävlingens glädjeämnen. I övrigt luktar det bottennapp. Med E.M.D. som det riktiga lågvattenmärket.

Du vinner över mig framförs av Mikael Rickfors i Melodifestivalens tredje semifinal 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback