Kall som is

Studenternas is kommer att beträdas av Edsbyn och Sandviken på lördag. Underbar vändning av Edsbyn i dagens semifinal! Femte raka guldet? Traditionellt avgörs herrarnas bandyfinal på en söndag. Men i år handlar det istället om en lördag. Samma dag som Melodifestivalens final går av stapeln. Vilket gör att jag tvingas välja. Valet är självklart. Men ändå synd att missa bandyfinalen. En klassiker.

Bacon & ägg-glass. Smaka på den!

Har fått in resultatet från två, än så länge hemliga, jurygrupper. Och skulle endast dessa jurygrupper bestämma resultatet på lördag. Ja, då slutar finalen enligt följande;
1. Bidrag nummer 7 (Sanna N)
2. Bidrag nummer 4 (Linda B)
3. Bidrag nummer 1 (Charlotte P)
4. Bidrag nummer 2 (Sibel)
5. Bidrag nummer 9 (Frida feat. H)
6. Bidrag nummer 5 (Christer S)
7. Bidrag nummer 10 (BWO)
8. Bidrag nummer 3 (Rongedal)
9. Bidrag nummer 6 (Amy D)
10. Bidrag nummer 8 (Nordman)

ESC 2008 består av en hel del ballader. Och tyvärr även en hel del skämtbidrag. För att sticka ut bör vi inte rösta fram Sanna eller Sibel. Men jag säger som jag brukar - rösta ändå med hjärtat. Bästa låten är bästa låten. Jag tänker inte Europa (inte I love Europe) när jag röstar på lördag. Det är mycket möjligt att Sanna får min röst, även om det inte är taktiskt riktigt. Men Sannas låt och framförande är riktigt bra. Ska bli spännande att se Charlotte på genrepet. Om jag får samma känsla som jag fick när jag hörde Empty Room i Västerås.

Har självklart lyssnat en hel del på samtliga bidrag sedan jag införskaffade skivan.
Under onsdagen kommer mina tankar kring de olika deltävlingarna. Och några utmärkelser.
Ska från och med onsdag koncentrera mitt lyssnande till finalbidragen.
Onsdag - plats 8-10 i finalen.
Torsdag - plats 4-7 i finalen.
Fredag - plats 1-3 i finalen.
Fredag kväll blir det genrep. Nya intryck.
Lördag kommer min slutliga personliga lista inför finalen. Även mitt tips, hur jag tror att det slutar.

Kall som is framfördes av Karin & Anders Glenmark i Melodifestivalen 1984 och hamnade på fjärde plats. Fredrik Belfrage var programledare. Jag har haft mardrömmar om att han ska göra comeback och ta över efter Kristian Luuk. Hemska tanke. Bara Janne Jingryd skulle kunna göra ett sämre jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback