Johnny the Rocker

Som jag lovade. Idag, imorgon och på fredag kommer jag att presentera min personliga lista för finalen. Efter genrepet på fredag kväll kan listan självklart ändras. Att se låtarna live är något annat. Även om grunderna nog kommer att bestå. Plats 8-10 idag. Finalen är fantastisk. Men någon måste komma sist.

Inte för att det var något glassväder idag direkt. Men. Lakritspuck är tillbaka på
glasslistan.


Idag sa en arbetskamrat "Amy ska krossa. Och om hon vinner ska jag dansa på ditt skrivbord på jobbet. Jag lovar dig det."
En chock för honom. När han ser vilka jag placerat på de tre sista platserna. Jag räknar inte med någon dans. Även om det vore kul.
Förresten lovade jag tillbaks "Om Nordman vinner ska jag ge dig pengar till en öl på Pub Anchor."  Varför lovade jag det? Ingen aning. Men kanske för att jag tänker på det stället när jag tänker på Nordman.  

Schlagerkungens önskelista
Plats 8-10 föräras inga poäng utan det ges endast till placering 1-7 enligt principen 12, 10, 8, 6, 4, 2 och 1.

0 poäng
Plats 10
I lågornas sken - Nordman
Någon måste komma sist. Och Nordman är klart sämst i ett starkt startfält. Låten stinker inte lika illa som Skutskär, Håkan Hemlins hemvist. Men den luktar inte nybakta bullar heller. Vandraren, kom tillbaka, allt är förlåtet.

0 poäng
Plats 9
I love Europe - Christer Sjögren
Humor ger låten dess "höga" placering på min lista. Eftersom låten kan uppfattas som ett humorbidrag, men av den äldre generationen enbart som en bra låt, finns chans till höga poäng från folket. Proteströster, humorröster och PRO-röster. En intressant sak är att låten går hem hos Bingolotto-generationen. Samma personer som protesterat vilt i exempelvis Bingolotto för att alltför många låtar i programmet sjungs på engelska. Hallå. Karln sjunger på engelska. Men det kanske är så att Bingolotto-generationen inte förstår vad låten handlar om. För hade de röstat på den om budskapet gått fram? Jag älskar den Europeiska Unionen...

0 poäng
Plats 8
Thank you - Amy Diamond

Skrällen på den nedre halvan. Jag är själv förvånad att exmpelvis Frida klarar sig undan skammen att hamna på en plats som inte genererar en enda poäng. Men Diamonds låt är för svag. Refrängen sitter inte där den ska. Andra låtar har växt sig starkare. Men inte den här. Tack ändå Amy för en hyfsad debut. Du har några år på dig att bli en vinnare.

45734-63
Stockholms Hötorgsskrapor har veckan till ära fått Melodifestivalens färger. Underbart!

Johnny the Rocker (även Johnny the Rucker) framfördes av Magnus Uggla Band i Melodifestivalen 1979 och hamnade sist (tionde plats).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback