Jag tror på människan

Trots kvällens missöde (Nordman). Jag tror ändå att folket har omdömet att välja rätt låt som vinnare av finalen i Globen. Med hjälp av juryn.


Tre låtar med svensk text i final, varav två dåliga (Frida & Nordman). Sju låtar med engelsk text i final, varav en dålig (Sjögren). Men dom är i alla fall bättre än 2007 års finalist Anna Book. Och Tommy Nilsson. Sjögren inte bättre kanske. Men roligare.

Sju bra låtar i final. Blir kul. Bästa finalen? 2003 var bra. 2008 kan bli den bästa.


Nu kan du
titta på alla finalister (och alla bidrag som åkt ut). Är det överbelastat för tillfället så kan du göra ett försök här istället.

Imorgon bär det av till bensinstationen. Melodifestivalen 2008 släpps på CD.

Jag tror på människan framfördes av Tommy Nilsson i Melodifestivalen 2007 (finalen). Hamnade på tionde och sista plats. Den fick inte en enda poäng, varken från juryn eller folket.


Kommentarer
Postat av: sjsj

du har helt fel min vänn!
låten var det bästa som hänt denna lilla tävling på många många år och det var underbart att se att den mot all förmodan lyckades ta sig till finalen där den hör hemma.
lär nog inte gå så bra i finalen men jag är tacksam över att svenska folket hade sådant omdömme att dom ändå lät låten gå vidare! det är stort!

2008-03-08 @ 23:13:11
Postat av: Micke

Jag kommer också att slänga mig iväg till första bästa Statoil imorgon för att inhandla årets MF-skiva. Fatta, va bra den kommer att vara!

Postat av: schlagerkung

Skivan är nog guld. Liksom finalen kommer att bli. Hoppas jag hittar en Statoil på rimligt avstånd. Angående andra chansens andra finalist. Dokusåpa-Sverige har valt Nordman. Otrevligt.

2008-03-08 @ 23:52:52
URL: http://schlagerkung.blogg.se/
Postat av: Johanna

Svar: Jag tycker ärligt talat att Carola är överskattad och jag är personligen jävligt trött på henne. Hon har en gudomlig röst, men jag tål inte att se henne, tyvärr.
Jag tycker till och med att hon förstör deras låt, en typisk Andreas Johnson-låt och hade han sjungit själv så hade det nog blivit final.
Jag tycker inte Nordman förtjänar en plats i finalen, jag tycker bara att
Carola behöver komma ned på jorden lite.

Ha det bra!

Kram Johanna

2008-03-08 @ 23:54:04
URL: http://jmagnusson.blogspot.com
Postat av: schlagerkung

Johanna, det är just det jag menar. Du tycker inte Nordman förtjänar en finalplats men vill ändå att den ska gå till final...för att du inte gillar Carola. Det är problemet!! Jag hoppas den bästa låten ska segra. Och att man inte "röstar ut" en artist som man inte gillar.

2008-03-09 @ 07:20:39
URL: http://schlagerkung.blogg.se/
Postat av: Greger

Den bästa låten vann! Det kallar jag kraft hos tittarna! Recensenterna dömmer ut nordmans låt totalt och höjer one love till skyarna på ett mycket överdrivet sätt och folket håller inte med och röstar med sina hjärtan i stället!
Det kallar jag styrka!

2008-03-09 @ 15:17:58
Postat av: schlagerkung

Greger, om du och alla andra, mot förmodan, såg storheten i Nordmans låt så är det helt rätt att rösta på den. Men det har framkommit att många röstade på Nordman bara för att rösta ut Carola, trots att de inte gillade Nordmans låt. Då är det fel fel fel. Du är nästan den enda som hyllar Nordmans låt, trevligt att höra. Övriga pratar bara om hur skönt det är att Carola är utslagen, och då känns det unket.

2008-03-09 @ 16:48:39
URL: http://schlagerkung.blogg.se
Postat av: Greger

Absolut! Jag röstade inte på Nordmans låt för att slå Carola utan för att den tog tag i mig och jag älskade den.
Kändes dock jävligt coolt att Nordman lyckades slå ut självaste Carola i hennes egen tävling.
Tror faktiskt inte dom flesta röstade på Nordman för att bli av med Carola även om det säkert fanns en del sådanna.

Skulle inte vilja offra pengar på att försöka göra så att en artist inte går vidare...nåja det hade jag kanske kunnat tänka mig om det hade handlat om Håkan HELLström men inte annars =)

2008-03-11 @ 11:43:39
Postat av: Fanfar93

Hur kan du jämföra Nordmans låt med skitlåtar som: upp å hoppa och I love europe?? Där har vi verkligen skräp!!
Nordmans låt är ju klart bättre än allt annat i final.
Om jag ska göra en lista med hur bra alla låtarna är så är det så här

1. I lågornas sken

2. Empty Room

3. Hero

4. Just a minute

5. Hur svårt kan det va

6. That is where I´ll go

7. Lay Your Love On Me

8. Thank You

9. Upp och hoppa
10. I love europe

2008-03-11 @ 12:19:56
Postat av: schlagerkung

Jan/Right/Greger/Fanfar93, jag har förstått att du avgudar Nordmans låt. Du behöver inte proklamera det med olika identiteter.

2008-03-11 @ 14:45:53
URL: http://schlagerkung.blogg.se
Postat av: schlagerkung

Jag har ALDRIG skrivit att Sjögren/Frida har bra låtar. Om du istället läser min blogg så ser du att jag snarare tycker motsatsen. Däremot skrev jag (och anser)att de bästa låtarna var i final redan innan andra chansen (dvs övriga låtar i finalen (inte Sjögren/Frida), som enligt min personliga smak är bättre än Nordmans bedrövliga låt).

2008-03-11 @ 14:49:02
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback