Alla flickor

Idel kvinnliga soloartister bland de tre främsta. Sanna är ju dessutom helt solo, ingen kör och inga dansare.

Fegar lite inför kvällens genrep och delar segern, 11 poäng var (istället för 10 poäng till tvåan och 12 poäng till vinnaren). Imorgon lördag kommer min sista lista och den kommer garanterat att innehålla en segrare. Samt även mitt tips på hur det lär gå. Mer svårtippad final får man leta efter. Men jag kommer att göra ett försök. Först och främst ska min personliga favorit utses, ikväll klockan 20:00 sitter jag på parkett i Globen. Liksom imorgon lördag.

Schlagerkungens önskelista

0 poäng
Plats 10
I lågornas sken - Nordman

0 poäng
Plats 9
I love Europe - Christer Sjögren

0 poäng
Plats 8
Thank you - Amy Diamond

1 poäng
Plats 7
Upp o hoppa - Frida feat. Headline

2 poäng
Plats 6
Just a minute - Rongedal

4 poäng
Plats 5
That is where I'll go - Sibel

6 poäng
Plats 4
Lay your love on me - BWO

8 poäng
Plats 3
Hur svårt kan det va? - Linda Bengtzing
Så mycket schlager det går att vara. Jag gillar det här skarpt. Tredje plats får dock räcka. Men ingen katastrof om den vinner. Tror dessutom att den skulle kunna lyckas bra i ESC om det nu skulle bli så. Proffsig på scen. Ska bli kul att se ikväll.

11 poäng
Plats 1
Hero - Charlotte Perrelli
Låten som tilltalar mig mest när jag lyssnar på iPoden. Ett bra framträdande ikväll kan göra det här till min vinnarkandidat. Schlager och disco i en skön mix. Höjning och klassisk avslutning. Mycket mycket bra.

11 poäng
Plats 1
Empty room - Sanna Nielsen
Låten som tilltalar mig mest när jag ser den live. Nu har jag å andra sidan inte sett Charlotte live. Genrepet får avgöra. Fick rysningar när jag såg den senast. Fin text. Väldigt bra.

Tuben mot Globen. Genrepskväll.

Alla flickor framfördes av Linda Bengtzing i Melodifestivalen 2005 och hamnade på delad nionde plats i finalen.


Kommentarer
Postat av: Rio/Jan/Right/Greger/Fanfar93

Neeej! Vad är detta?! Detta är ett äkta hån mot den goda musiksmaken!
Om du på riktigt tycker om låtarna i den ordningen du har skrivit här så borde du söka psykisk hjälp!
Det är ofattbart! Hur du kan sätta tidernas bästa melodifestivals låt längs ner på listan är skrattretande. Du borde i stället tänka: ÄNTLIGEN! En låt som verkligen är bra.
Vara glad för lite förny-ing istället.

Tyvärr lär du och alla ni som har den där smaken bli nöjda ikväll för det blir verkligen det gamla vanliga som vinner. Troligtvis Charlotte Perelli. Annars blir det väl BWO. Så det blir som vanligt.
Och Sverige kommer inte ha en chans att vinna det kan jag lova dig!

Det var allt!

Från Rio/Jan/Right/Greger/Fanfar93

2008-03-15 @ 18:55:02
Postat av: schlagerkung

Jag tippade exakt rätt angående Nordman, 4 poäng från juryn och 44 poäng från folket. Så vad pratar du om? Jag hade rätt på allt. Och personligen gillade jag den inte alls. Smaken är olika.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback