Upp o hoppa

Slå på trumman bror.

Patrik Isaksson verkar vara en favorit hos många. Även hos dem som hört låten. Hallå!?

Frida var efter BWO populärast under gårdagens genrep. Klar tvåa i publikundersökningarna som gjordes. Skrämmande. Trodde på skräll för Caracola men det lutar åt Frida feat. Headline.

För min del känns det nästan som ESC 2002 då mina favoriter Danmark och Litauen kom sist och nästsist. Risken idag är att de två sämsta bidragen, enligt schlagerkung, går vidare till final. Patrik och Frida. Nej!

Kvällens snyggaste kläder tillhör Caracola, vars låt inte bara påminner om "Mmm bop" utan även "100% te Ljubam", FYR Makedoniens bidrag i ESC 2000.

Om Huskic ska floppa eller skrälla är svårt att sia om. Logiskt borde den floppa. Samtidigt bor det många med bosniskt ursprung i Sverige.

Ainbusk har dalat i popularitet. Räckte det med Sannas ballad?

BWO och deras kortlekskläder är väl ändå givna i finalen.

Har plockat ut några bidrag på gitarr. BWO, Caracola och Eskobar. Eskobars låt tilltalar. Men anses (och är?) nog för tråkiga på scenen.

Nu gick startskottet för Tjejmilen. Heja heja, sju nycklar.

Upp o hoppa Izdajice. Jag saknar dig ibland under mitt tunna skinn. Lay your love on me, when you need me. Smiling in love. Hallelujah new world!

Upp o hoppa framförs av Frida feat. Headline i Melodifestivalen 2008 (deltävling 3 i Linköping).

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo jag såg sådana, på någon nätsida, schlagerfiera din dator ;)

Postat av: Johanna

Svar: Aj då, det låter inte bra... Personligen gillar jag Eskobar, men har inte hört den låten som de kör i kväll. Vi får hoppas på det bästa!
Kram Sclagerprinsessan

2008-02-23 @ 11:05:01
URL: http://[email protected]
Postat av: schlagerkung

Schlagerfläkt till datorn regerar. Liksom Eskobar.

2008-02-23 @ 11:31:25
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback