Thank you

Tack för att det börjar igen!

Men det är nog dags att avskeda Christer Björkman. Deltävlingen saknar vinnarkandidater. Trist.


Efter en lyssning (endast 60 sekunder av varje bidrag).


Skala 0-5 (0 är sämst, 5 är bäst).


1. E-type & The Poodles: 3+

Kan växa. Dagens bästa refräng.


2. Face-84: 1

Patetisk text. Dansbandskänsla. Komiskt uttal av "tvärtom".


3. Velvet: 3

Glad pop. Har hört det förut. Tveksamt franskt uttal.


4. Brandur: 3-

Någorlunda kvalitet från Färöarna. Men 60 sekunder räcker inte. För seg för att gå till final?


5. Michael Michailoff: 2

Anderas Johnson har gått ner sig. Zzzznark.


6. Amy Diamond: 2+

Inte min kopp av varm dryck. Förstår faktiskt inte storheten. Varken med låt eller artist. Men är väl given för final.


7. Suzzie Tapper: 3

Hes. Men ok låt. Dock ingen Sonja Aldén.


8. Christer Sjögren: 0

Deltävlingens kalkon. En artist/låt att skratta åt. Kan vara det sämsta bidrag som, utan någon som helst självdistans, ställt upp i tävlingen. Kan få dig att hata Europa.


Som helhet en tråkig omgång. Liknar förra årets upplägg med allt skräp som presenterades i 2007 års första deltävling (och gav finalplats till Tommy Nilsson och Anna Book).


Min önskan just nu


Final:

E-type & The Poodles

Velvet

Andra Chansen:

Suzzie Tapper

Brandur

Femma:

Amy Diamond


Sämre:

Michael Michailoff

Face-84

Sämst:

Christer Sjögren

Thank you framförs av Amy Diamond i Melodifestivalen 2008.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Ja! Äntligen! Din blogg är den enda - förutom Mias blogg - som jag förlitar mig på vad gäller allt som har med Melodifestivalen att göra.

Jag räknar kallt med att Christer Sjögren kommer att uppröra alla och inte få någon att nynna på sin låt.

Postat av: schlagerkung

Vikingen regerar. Tragiskt. Men sant.

2008-02-09 @ 22:25:57
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback