Lullaby

Efter att ha lyssnat på låtarna igen, tyvärr fortfarande bara 60 sekunder per låt, har jag ändrat mig något. Som helhet är deltävlingen betydligt bättre än 2007 års första delfinal. Även om jag fortfarande saknar en vinnarkandidat till finalen.

Amy kräver några lyssningar, hoppas tittarna bara ser och hör den där och då. Eller den går ju till final i vilket fall. Inte min favorit.

Face-84 kan skrämmande nog komma bland de fem och t.o.m. lägga beslag på en biljett till Andra chansen. Men knappast final. Textförfattaren bor på vägen till jobbet och brukar, iklädd morgonrock, rasta sin okopplade stora mördarhund. Kan ju bidra till att jag inte faller för den här låten. 

Lullaby växer. Hoppas och tror att Brandur kan övertyga ikväll. Heja Färöarna!

Min önskan just nu


Final:

E-type & The Poodles

Brandur

Andra Chansen:
Velvet
Amy Diamond


Femma:

Suzzie Tapper


Sämre:

Michael Michailoff

Face-84

Sämst:

Christer Sjögren

Tyvärr är det mer troligt att det slutar enligt nedan. Hoppas inte.

Troligt resultat

Final:

E-type & The Poodles

Amy Diamond


Andra Chansen:

Christer Sjögren

Velvet


Femma:

Face-84


6-8:

Michael Michailoff

Brandur
Suzzie Tapper


Lullaby framförs av Brandur i Melodifestivalen 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback