Kebabpizza Slivovitza

Efter genrepet hamnade jag och kompisen på artisternas efterfest. Vi hade bara tänkt att ta en öl i någon pub. Det blev mingel med schlagerkändisar. Och en känsla av två katter bland hermelinerna när drottningen själv anlände. Carola! Hon hade bytt till en röd klänning.

På festen var även Nour El-Refai, Andra generationen, Alexander Schöld, Måns Zelmerlöw, Bobby Ljunggren, Linda Bengtzing, Andreas Johnson, Peter Kvint, Björn Gustafsson, höjdare från Warner, Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson och Curt "Curre" Lundmark, OS-guld 1994. Lundmark var inte lika imponerad av Almtuna som undertecknad men verkade i alla fall ha samma åsikt om Djurgården, ett skällsord enligt Lundmark. Wilhelmsson, från Gävle, ville gärna flika in att Brynäs var det bästa laget.

Bert Karlsson och Sanna Nielsen var bland de sista som anlände till festen. Dock inte tillsammans.

En trevlig kväll.

45734-55

45734-56

Kebabpizza Slivovitza framförs av Andra generationen, som minglade rejält igår, i Melodifestivalen 2008 (deltävling 2 i Västerås).

Kommentarer
Postat av: Nina

Skoj med schlagervimmel! Jag är något förvånad över kvällens resultat faktiskt. Gör mig absolut ingenting, är glad över att kebabpizzan inte kom vidare till Globen (även om den hade viss charm faktiskt!) men som sagt förvånad över att Carola & Andreas inte gick direkt dit. Det tror jag iofs att de också var, iaf hon.
Nina

Postat av: schlagerkung

Mest förvånad är jag att Rongedal är så populära efter ett avsnitt av Så ska det låta. För deras låt är ingen vinnare av finalen. Sanna kan däremot vinna i Globen.

2008-02-17 @ 12:12:08
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback