Du behöver aldrig mer vara rädd

Sanna, BWO eller Charlotte vinner i Globen!


Har läst att Karlskronas startfält är det bästa. Är tveksam men hoppas naturligtvis att så är fallet. Ständigt detta tjat om dödens grupp. Alltsedan VM 2002.


För att utmana den irländska kalkonen bör vi skicka - Christer Sjögren. Men det ska jag väl inte behöva oroa mig för. Är dock något rädd. Annars finns det bara två bidrag, hittills, som är värdiga vinnare av finalen i Globen. Sanna Nielsen och BWO. Även om jag inte är överförtjust och lika imponerad som 2006 (Carola) och 2007 (The Ark). Det var solklara vinnare för mig. Och så blev det också. Frågan nu är om vi får ytterligare en kandidat från Karlskrona. Charlotte Perrelli.


I tidningen hetsas det som vanligt och talas om bråk, gräl, konflikter. I den ena tidningen kan jag läsa att Charlotte Perrelli och Linda Bengtzing bråkar. Linda är tydligen sur för att Charlotte och Carola bantar inför tävlingen. Och berättar om det för media. I en annan tidning kan jag läsa att Charlotte och Linda är bästa vänner...


Förresten verkar Charlotte ta sin bantning/träning på största allvar. Även på scen, under uppträdandet, befinner hon sig på löpbandet!


Om årets melodifestival. På engelska.
Lyssna här.


Även Måns Zelmerlöw sjöng på den inskickade demon. Låten "Hero" alltså. Perrelli till final?


Nu till något helt annat. Ny idoljury har utsetts. Skönt att slippa Swartling.


För er som vill se samtliga bidrag om och om igen. Spansk sida med alla årets låtar (även finalister). Förutom Karlskrona då.

Cardigans album "Long gone before daylight" måste vara deras bästa. Oerhört bra.


Du behöver aldrig mer vara rädd framfördes av Lasse Lindh i Melodifestivalen 2008 (deltävling 2 i gurkstaden Västerås). Den hamnade på sjätte plats och är därmed utslagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback