Den första svalan

Inget bidrag ska väl egentligen dömas på förhand utan att jag har hört låten. Men jag gör ändå det. Varför ska jag tvingas lyssna till honom? Hur kom han med? Än värre att hans röstkopia, den något mer framgångsrika, Lasse Lindh också är med i helgen. Jag vet att jag kommer att avsky Alexander S på grund av hans vidrigt mesiga röst. Spykänsla.

För att ni ska förstå lägger jag ut en av hans låtar. Jag skäms. Vill inte göra reklam för killen. Men hoppas snarare att det avskräcker. Texten och videon...klockrena. Eller inte. Oroväckande läser jag att hans melodi till helgen är stark. Inte för att jag själv tyckte I Love Europe hade en briljant text. Men det är ändå oroväckande att Pling skrivit texten till Den första svalan. Christer gick ju trots allt till final. Låt oss nu hoppas att Alexander inte gör honom sällskap.



Dessa sammanträffanden. Jag slog på TV:n igår. Den första person jag ser är Wille C som, i ett debattprogram, säger: Face-84 är punk!


Istället för egen smak. Hur jag tror att det slutar i Västerås. Utifrån kända artister. Och det lilla jag läst i tidningen.


Troligt resultat


Final:

Johnson & Häggkvist. Andreas typ. Med höjningar av Carola.

Ola. 80-tal. John Farnham.


Andra Chansen:

Sanna Nielsen. Ensam på scen (varken kör eller dansare). Första gången det händer sedan förinspelad musik infördes.

Rongedal. Falsett.

Femma:

Lasse Lindh. Alexander 2.


6-8:

Alexander Schöld. Lasse 1.

The Nicole. Orientaliskt mellanstadiedisco.

Andra generationen. Äcklig pizza. Träsprit.


Den första svalan framförs, tyvärr, av Alexander Schöld i Melodifestivalen 2008 (deltävling 2 i Västerås).


Kommentarer
Postat av: Andreas K

Ha ha ha... inläggen har blivit lite aggressivare på sistone. Jag tycker att videon var klockren! Hans späda mesiga röst och så två tjejer i bakgrunden som sparkar lite på varandra. Genialt!

Syns på fredag!

2008-02-14 @ 21:26:07
Postat av: schlagerkung

En blogg är en blogg. Säger vad jag tycker. Hoppas det finns en bra låt att prata om efter ikväll. Sen gillar jag ju ändå själva evenemanget som sådant. Oavsett låtarna. Ses fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback