Främling

Ursäkta frånvaron.

Förra söndagen besöktes
Nalen och konsert med Marit Bergman. Jag blev inte besviken. Förbandet Sternfall värmde upp med klezmer- och balkanpop. Underhållande.

Om Sverige vinner. Då ska ESC 2009 tydligen hållas i Malmö. För att Globen klantat till sig och är uppbokade med handboll.

Det har regnat här i Stockholm på sistone. Och snöat. Våren har avstannat. Annat var det förra året. Visserligen blommade träden vid samma tidpunkt i år. Men värmen saknas. Vid den här tiden förra året hade vi redan fått uppleva en helg som snarast liknade sommar. Men prognoserna talar för att vi ska få avnjuta picknick i parken inom kort. Skönt.

Trots det bistra vädret har det blivit ännu en glass. Magnum Mayan Mystica. Felfri chokladglass. Täckt av mjölkchoklad med smak av honung, muskot och alldeles lagom mycket kanel. En fantastisk upplevelse som ger den samma betyg som klassikern Lakritspuck. 4,5 av 5 möjliga. Överraskande. Men alldeles underbart.

Duffy får mig att inse följande. Att jag lyssnat alltför lite på soul. Får mig att vilja besöka Wales. Inte för att se Tom Jones i folkdräkt. Men för att jag vill åka dit. Har bara inte blivit så. Vem vet, kanske i sommar.



Främling framfördes av Carola Häggkvist i Melodifestivalen 1983 och vann. Samtliga jurygrupper gav låten högsta poäng. Sverige och Carola slutade sedan på tredje plats i ESC. I samband med att ESC fyllde 50 år släpptes "Alla tiders melodifestival", nya tolkningar av gamla klassiker. ABBAs "Waterloo" framförs på skivan av Carola tillsammans med Marit Bergman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback