En dag

Som den stalker jag tydligen är, men inte trodde att jag var, vill jag gärna dela med mig av dagens lunch.

Äter sushi, nio bitar varav en lax utbytt till räka. Även min kompis äter sushi, dock endast lax. Vi sitter såklart och pratar schlager, analys av den svenska finalen och förväntningar inför finalen i Helsingfors. Då! Ser ett par rutiga strumpor komma in i lokalen. Fattar genast misstanke om vem det kan vara. Ser skägget. Och mycket riktigt. Sushiälskaren Alexander Bard!

En dag framfördes av Tommy Nilsson i Melodifestivalen 1989 och vann. Slutade fyra i ESC. Låten skrevs av bl.a. Alexander Bard.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och observera att han väljer Kato på S:t Paulsgatan, av alla ställen! Har inte hans Army of Lovers- och Bodies Without Organs-royalties kanske gett honom tillräckligt för att knapra rå fisk på ställen med litet mer renommé, kanske?

Det är så att man blir rädd...

Postat av: schlagerkung

Räddningen efteråt blev en halv pizza (salami) till kaffet.

2007-03-14 @ 15:23:24
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback