Storstadsmelodi

Igår fredag tittade jag på den tredje delen av Inför ESC 2007. Somnade sedan ifrån bloggen. Återkommer imorgon söndag med mina reflektioner. Återkommer även inom kort med mina finalbetyg. Som även avhandlas i den fjärde delen av Inför ESC 2007 nästa fredag.

Besökte ikväll den sista föreställningen av musikalen Avenue QMaximteatern. Kan tyvärr inte rekommenderas. Eftersom det var sista föreställningen. Annars hade jag gärna gjort det.

Bland musikalpubliken fanns förutom mig själv även några före detta deltagare i Melodifestivalen (MF). På platsen precis bredvid mig satt, med röd kavaj, Wille Crafoord (MF 1997). Även Peter Jöback (MF 1990) och Andreas Lundstedt (MF 1996, 1997 och 2007 som soloartist samt 2003 och 2005 som medlem i gruppen Alcazar) satt i publiken.

Snart är det dags för The Battle of Surfaces. Jag har tippat att Roger Federer vinner matchen.

Storstadsmelodi framfördes av Gerd Söderberg (till den stora orkestern) samt av trion Charlie Norman, Rolf Berg & Hans Burman (till den lilla orkestern) i Melodifestivalen 1963 och hamnade på andra plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback