Du och jag och våren

Aprilvädret fortsätter. Imorgon avslutas vår/vinter/sommar-månaden på Skansen.

Är nästan klar med deklarationen. Äntligen.

Senaste nytt om festivalen.

Reflektioner efter det tredje programmet - Inför ESC 2007

Malta fick de poäng (10 av 25) den förtjänade. Panelen helt enig med mig själv.

Andorra fick oförtjänt höga poäng av den nordiska panelen (20 av 25). Vad var så bra och modernt med den? Jag tror också att den går till final. Men tillhör absolut inte mina personliga favoriter.

Ungern borde inte ha chansen. Fick sjukt höga poäng (22 av 25). Märkligt.

Estland lär inte gå till final. Även enligt panelen.

Belgiens låt saknar en vettig refräng. Danmarks 5-poängare en chock.

Slovenien sticker ut och har en bra låt. Fick lågt betyg (3 av 25) av panelen. Har väldigt svårt att förstå varför.

Turkiet går nog till final. Men är inte en låt i min smak. Fick lite väl höga poäng (16 av 25) av panelen. Kändes inte alls modern.

Österrike har en ovanligt bra låt. Kanske borde fått högre betyg av panelen. Islänningen förstod att uppskatta den.

Lettlands bidrag tillhör verkligen en av årets absolut sämsta låtar. Danmarks vändning. Från 0 till 5 poäng. Skumt. Dessutom tror jag inte som panelen att den går till final. Hur skulle den kunna?

Du och jag och våren framfördes av Lars Lönndahl i Melodifestivalen 1968 och hamnade på absolut sista plats. Inte en enda poäng fick den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback