Du är en vårvind i april

Nu vet jag. Det tar mig exakt en ESC-låt, dvs tre minuter, att gå hem från tunnelbanan. Idag satte jag nyckeln i låset till de sista tonerna av Mala dama, Tjeckiens bidrag i år.

Det går fortsatt uselt för Sverige i omröstningen på ESC-nation. Jag har själv lagt mina röster. Är ju inte helt klart att det blir mitt slutgiltiga svar. Men i alla fall.
12 Cypern

10 Sverige (redan klart för final, mitt betyg och kommentarer inom kort)

8 Danmark

7 Serbien

6 Grekland (redan klart för final, mitt betyg och kommentarer inom kort)

5 Nederländerna

4 Slovenien

3 Bulgarien

2 Vitryssland

1 FJR Makedonien

Nu har Christer Björkman än mer frångått sin roll som neutral programledare. Han betygsätter själv årets bidrag i ESC. Åtminstone semifinalbidragen. Än så länge. Värt att notera är att han ger Island betyget 3 (av 5) medans han i första programmet av Inför ESC 2007 gav samma bidrag betyget 4 (av 5). Varför stod han och smörade för Eirikur Hauksson i TV? Något som i och för sig även de nordiska panelmedlemmarna gjorde.

Starkt av Manchester United att vända matchen. Kom bara ihåg att dom förlorade i gruppspelet. Mot Nordens bästa lag, FC Köpenhamn.

Sunshine är en film jag såg idag. Som är värd ett biobesök. Men förvänta dig ingen ny Trainspotting. Och varning utfärdas för Pinbacker.

Du är en vårvind i april framfördes av Svante Thuresson i Melodifestivalen 1968 och hamnade på andra plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback