Fem sista

Fem sista bidragen.

Schlagersäsong innebär som alltid vargavinter i Sverige. Iskalla bidrag i Växjö. Har bara lyssnat en minut på varje. Men ändå. Känns inte som Globenvinnaren finns i det här startfältet.

4.
Afro-Dite - The boy can dance. Disco från förr. Omodernt. Kan med lite tur hamna på femte plats. 
5. Dead by April - Mystery. Finalchans. Även om jag personligen föredrar melodiös hårdrock som ex. H.E.A.T. Låten är en konstig blandning av hårdrocks-growl (vers) och pojkband (refräng).
6. Marie Serneholt - Salt and pepper. Vem röstar? Blir det här det bortglömda bidraget? Borde annars ta sig till åtminstone Andra chansen. Någonting med låten tilltalar. Påminner om en annan favorit, Tysklands swing från 2009, Miss Kiss kiss bang.
7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen. Kan skrälla likt af Ugglas och ta sig till Andra chansen. För att väl där kanske ta sig till final? Låter som man kan förvänta sig. Jan Malmsjö-varning.
8. Loreen - Euphoria. Favorittippad. Men inte röstar väl mamma på det här? Andra Chansen snarare. Fast med tanke på startfältet i Växjö - final. Snarlik hennes bidrag från förra året. Får inte grepp om låten på den minut jag hör. Kan växa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback