Efter två genomlyssningar

Och ikväll väntar genrepet. Nåt att se fram emot!

1. Charlotte Perrelli – The Girl.
Snyggt nummer. Proffsigt. Refrängen växer. Jag anar en höjning. Om den hamnar i Andra Chansen så är den bäst där.

2. OPA! – Allting blir bra igen.
För två år sen var Py Bäckman i Malmö. Och var klart sämst av alla bidrag det året. I år är det dags för OPA! att upprepa samma bedrift. Varför blev den här låten uttagen?? Versen är vidrig. Artisten är usel. Mattias Andréassons skräp förra veckan hade iaf viss kvalitet. Det här är bara sämst. Sist!

3. Dynazty – Land of Broken Dreams.
En riktigt skön melodiös hårdrockslåt med pudelrockarna Dynazty. Refrängen är gammal hederlig Europe. Bra!

4. Lotta Engberg & Christer Sjögren – Don't Let Me Down.
Versen är snodd rakt av. Refrängen är förvånansvärt seg och dålig. Rösterna passar inte ihop. Lotta sjunger uselt. Ett sömnpiller.

5. Hanna Lindblad – Goosebumps.
Dansnummer. Men en sångartist saknas. Liksom en låt. Inte min favorit. Långt ifrån.

6. Axel Algmark – Kyss mig.
Om Håkan Hellströms fans tittar så kan den här gå vidare bland dom fem. Sådär vers men en väldigt glad refräng.

7. Lisa Miskovsky – Why Start A Fire.
Väldigt stark vers. Svagare refräng. Kate Bush-inspirerat. Jag gillar det här. Men tror inte riktigt det går hem. Hoppas!

8. Danny Saucedo – Amazing.
Refrängen bara växer. Årets bästa? Danny måste få till sången. Särskilt i verserna. Då utmanar den här Loreen om segern i Globen! Vansinnigt snygg show också.

Tur att jag åker till Malmö. Årets klart bästa deltävling!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag sa ju det, att det är bra i Malmö!

2012-02-24 @ 16:58:33
Postat av: Schlagerkung

Ja, helt ok!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback