Svårtippat startfält

Inga direkta toppar i startfältet. Men ett jämnt sådant. Svårtippat.

4G-bussen från Telia är på plats vid arenan. Pressen samlas. Deltävling i luften.

Sol och blå himmel. Vindstilla. Bara en sån sak här i Göteborg där alla heter Glenn. Igår var det ju svinkallt.

Genrepet igår. Programledarna skötte sig bra. Rickard Olsson är mer spontan. Marie Serneholt är mer påläst. Ett par skämt om förra veckans löpsedlar. Roligt. Men pinsamt om röstningen strular ikväll igen. Inledningsnumret med Barbie-tema är en höjdare. Titta redan från början alltså!

Pausnumret är som tur var förkortat efter den massiva kritiken. Fortfarande väldigt tråkigt. Fortfarande en slakt av en bra låt. Även om Christer Sjögren sjunger bättre än Nanne så är det hemskt att höra Bowies bästa låt framföras i Sjögrentakt.

Dom pinsamma artistpresentationerna var faktiskt roliga bitvis. För att jag var på plats? Möjligen. Men ett par poäng hittade jag ändå. Överlag dock. Ingen höjdare.

Just ja. Christer Sjögrens första nummer är mer i min smak. En bra tysk låt. Med rolig svensk text.

Brolle säker på scen. Men växer inte. Loreens verser känns bleka och showen sådär men hon sjunger fruktansvärt bra. Babsans refräng sätter sig när vi får höra den två gånger (den lottas fram som finalist). Men dålig, det är den. Bert Karlsson-varning ikväll! Elisabeth A sjunger bra. Men låten är så sömnig. Även Loreen lottas fram som finalist. Låten växer inte.

Sanna är proffsig och bjuder på en bra show. Låten växer. Men saknar fortfarande det lilla extra.

Så till genrepets sensation. The Monikers låt Oh my God hade jag avfärdat när jag lyssnade på 60-sekundersklippen. Men live i arenan växer den enormt. Vid varje lyssning har den gjort det. Och tagit sig en bra bit upp på min skala. Showen med bildskärmarna och löpbandet gör mig glad. Låten har en irriterande direkt refräng. Glädje. Låter lite som Di Leva. Och The Ark. Kvällens skräll?

Anniela levererar inte. Sjunger svagt. Snygg show men nja. Låten däremot är helt ok. Slutligen Walz. Vars låt passar mig perfekt. Har egentligen det mesta som tilltalar. Men kräver ett antal lyssningar. Dessutom är Walz osäker på scen och säger själv att rösten inte är på topp. Jag gillar den. Men är tveksam till att den kommer gå hem hos svenska folket.

Efter genrepet blev det Bee Bar. Där det bara spelades schlager. Även mästerbloggaren
Tobbe Ek var på plats.

Blir oerhört svårtippat idag. Jag kommer att chansa en del. Gå på min känsla. Förra veckan gick det ju bra. Den här veckan?

Först ska jag ta och dela ut mina slutbetyg inför kvällen. Alltså mitt personliga tyckande. Och därefter. Tipset. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha! Christer Sjögren är ju rolig där i inledningen!

2011-02-12 @ 20:09:34
Postat av: Nina

Kan tänka mig att Oh My God var bra på plats! Deras glädje märks ända till soffan!

2011-02-12 @ 20:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback