Ingen vinnare i Luleå

En nyhet för året är att det går att smyglyssna på låtarna redan idag torsdag. Nämligen 60 sekunder av varje låt när SVT alldeles nyss sände från repetitionerna klockan 21 till 21:30 på nätet.

Här kommer mitt betyg vad gäller personlig smak (betyg 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst).
Och några kommentarer.

Schlagerkung tycker

1 Try again - Dilba
Dansvänlig sak. Inte vad jag förväntade mig från Dilba. Inte mycket till refräng. Men verserna håller.
Betyg: 3-

2 Me and my drum - Swingfly

Bom-chicka-bom. Och en ok refräng tack vare kompetenta sångare.
Betyg: 2-

3 Something in your eyes - Jenny Silver

Uppdaterad ABBA-låt. Stinker G:son. Silver ger ett trött intryck. Riskerar att floppa med en sjundeplats. Men jag hoppas att hon trots den tråkiga låten hamnar femma.
Betyg: 2

4 On my own – Jonas Matsson

Mraz. Tveksam sånginsats. Webbjokern floppar.
Betyg: 1+

5 Oh my God - Le Kid

Barnpop. Tuggummi. Färg. Men nej. Tyvärr.
Betyg: 2-

6 Social butterfly - Rasmus Viberg

Etno. Och lite soulig röst. Dragspel. Säkert jättefånig låt men jag blir glad.
Betyg: 2+

7 Desperados - Pernilla Andersson

Kvällens enda låt som framförs på svenska! Winnerbäck. Växer. Är nog chanslös. Men jag hoppas.
Betyg: 3

8 In the Club - Danny

Tveksam vers. Desto bättre refräng. Titelfrasen In the club repeteras oerhört flitigt. Dansvänlig. Kvällens bästa. Men ändå ingen vinnare i Globen väl!?
Betyg: 4-

Schlagerkung hoppas
Direkt till final: Danny (4-)
Final som andra bidrag: Pernilla Andersson (3)
Andra chansen: Dilba (3-) och Rasmus Viberg (2+)
Femma: Jenny Silver (2)
Utslagna: Swingfly (2-), Le Kid (2-) och Jonas Matsson (1+)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback