Inför den andra semifinalen

Ikväll gäller det. Igen. Estland givetvis. Och "svenska" Azerbajdzjan. Personliga favoriter.


Media skriver om den ryska jurymedlemmen Kirkorov. Som ätit middag med Norges artist. Och gör reklam för Greklands artist. Samtidigt sägs han heja på Sverige. I vilket fall. Ryssen verkar inte det minsta trovärdig. Är definitivt inte opartisk. Avsätt honom från juryn! Det är det enda rätta.


Kvällens semifinal har beskrivits som starkare än den första. Jag kan hålla med om att det finns fler toppar ikväll. Men samtidigt även fler bottennapp. Och ett antal mindre bra bidrag som kommer att avancera till final. Den första semifinalen hade en högre lägstanivå. Den andra har en högre högstanivå.


Norges överskattade låt skulle inte vara en lika stor fet kalkon till vinnare som Rysslands segerlåt förra året. Men ändå. I avsaknad av refräng ställer jag mig tveksam till fiollåten från väst. Final är troligt. Men seger? Hoppas inte.


När jag för ett tag sen bedömde alla 42 bidrag i årets startfält så hämtade jag mina 10 favoriter enligt följande: 2 stycken från de redan finalklara bidragen, 2 stycken från den första semifinalen och hela 6 stycken från den andra semifinalen.


Runt klockan 23:00 vet vi mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback