Två bra låtar i finalen

Första semifinalen brukar innebära två dåliga finalbidrag. Anna Book/Tommy Nilsson. Amy Diamond/Christer Sjögren. Men så äntligen. I år. Den första semifinalen slutade med att, för första gången på länge, två bra låtar gick vidare till finalen i Globen. Eller Ericsson Globe som den heter numera. I ett allt annat än starkt startfält lyckades ändå svenska folket vaska fram de två guldkorn som även undertecknad hyllar, Alcazar och Emilia. Starkt jobbat!

Inte en helg i Göteborg utan regn. Gårdagskvällen infriades fördomarna.

Ska nog gå efter min personliga smak framöver. Eller helt låta bli att tippa och ryckas med i spekulationer. Huvudsaken är trots allt hjärtat. Och där känns det bra. Två av två. Caroline i andra chansen var helt ok med tanke på vilka fem bidrag som gick vidare. Lite överraskande att juryn valde henne. Stor skräll att Shirley kom sist. Sist!

Får se om det blir något störtlopp senare idag. Anja ska försvara sitt guld.

Imorgon väntar jobbmöte i Göteborg. En kul sak från kvällen/natten var att jag träffade en av Göteborgs representanter till jobbmötet. I schlagerbaren. Dom har bra smak även här.

Nu pizza.

Kommentarer
Postat av: Jerry

Vad roligt med en schlagerkung också...(;-) har jag missat helt. Pinglor och prinsessor har jag följt, nu kommer jag även att följa en kung. Kul!



Alcazar håller jag med om. Så bra. Emilia gick in i ena och ut i andra...



Allt gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback