Schlagerkung - efter att ha sett finalen

Efter att ha sett finalen uppdaterade jag mina betyg för fyra länder. Albanien, Israel och Frankrike upp ett snäpp. Lettland ner två snäpp.

Uppdaterade betyg (slutbetyg)
Betyg 10
--- inget bidrag

Betyg 9
Sverige

Betyg 8
Bosnien-Hercegovina, Kroatien, Ukraina och Frankrike.

Betyg 7
Rumänien, Norge och Albanien.

Betyg 6
Storbritannien, Israel, Armenien, Island, Portugal, Danmark och Grekland.

Betyg 5
Serbien och Ryssland.

Betyg 4
Finland och Turkiet.

Betyg 3
Polen och Georgien.

Betyg 2
Spanien och Lettland.

Betyg 1
Azerbajdzjan

Betyg 0
Tyskland

Snittbetyg finalbidragen             5,32

Även min lista över vilka bidrag jag hoppades på ändrades något efter sändningen.

Schlagerkung HOPPAS på följande resultat (slutlig lista) 
1. SVERIGE
2. Kroatien
3. Ukraina
4. Frankrike
5. Bosnien-Hercegovina
6. Norge
7. Rumänien
8. Albanien
9. Danmark
10. Island
11. Portugal
Placering 12-24: Grekland, Armenien, Storbritannien, Israel, Serbien, Ryssland, Turkiet, Finland, Georgien, Polen, Spanien, Lettland och Azerbajdzjan.
Förhoppningsvis sist: Tyskland

Medans jag fortfarande trodde på samma resultat. Utöver Sverige, som jag petade ner rejält. Efter att ha fått obehaglig information från säker källa strax innan sändningen.

Schlagerkung TROR på följande resultat (slutlig lista)
1. UKRAINA
2. Ryssland
3. Serbien
4. Grekland
5. Rumänien
6. Armenien
7. Bosnien-Hercegovina
8. Azerbajdzjan
9. Finland
10. Turkiet
11. Kroatien
---
14. Sverige
---
Troligen sist: Tyskland

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha en underbar söndag! :D Är det sol hos dig? Här skiner solen! :)

Postat av: schlagerkung

Inte ett moln så långt ögat kan nå...

2008-05-25 @ 10:54:55
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback