Någonting har hänt

Schlagerkung har inte slutat blogga. Frånvaron den senaste veckan beror inte enbart på en överdos av Melodifestivalen utan även p.g.a. strul med bloggverktyget. Tanken var att bloggplattformen skulle bytas vilket gjorde att det var svårt att logga in, stört omöjligt de senaste dagarna. Resultatet blev att migreringen inte fungerade som den skulle så jag använder fortfarande samma bloggverktyg. Men kan logga in igen. Skönt.

Kanske inte rusar till affären men Melodifestivalen 2008 har nu släppts även på
DVD. Längtar dock efter ESC 2008 på CD. Men det dröjer ett tag till.

För de senaste nyheterna kring ESC rekommenderas som alltid EscToday.

Vår i luften de senaste dagarna. Några glassnyheter har jag redan hunnit med i år. Utöver de nio nyheter som står med på den ordinarie listan har jag även sett HamburgarenPressbyrån. Den verkar dock bara finnas på just Pressbyrån. Om jag inte minns fel försökte de lansera en liknande glass i mitten av 80-talet men produktionsfel satte stopp för den. Åter till årets glasskörd. Hittade också Cornetto Choco Disc i kioskens frysbox. Kanske missade jag den förra året!? Ananas Splitt är i alla fall en av de nio nyheterna i år. Men på glassen står det en klassiker från 1973. Och mycket riktigt återfinns den på 1973 års lista, en av nostalgilistorna. Den påminner lite om min morbrors favorit, Pop 74, då det är isglass med chokladöverdrag. Men även vaniljglass som i en riktig splitt. En annan nyhet i år är Lakritspuck. Men även den har ju funnits tidigare.

Jag saknar struten Combino, godast någonsin.

Efter att ha testat fem av årets nio (möjligtvis elva) nyheter är mitt betyg, på en skala från 0-5 där 0 är sämst och 5 är bäst, följande:
Lakritspuck  4.5
Cornetto Frutti Disc  3  
Cornetto Choco Disc  2.5
Ananas Splitt  2
Cornetto Citron  1.5

Någonting har hänt framfördes av Lena Ericsson i Melodifestivalen 1982 och hamnade på andra plats.

Kommentarer
Postat av: Flank

Skönt att Lakritspuck är tillbaka igen. Det är andra gången Lakritspuck gör comeback. Förra gången var det med en lakritsstång istället för glasspinne, men nu blir det vanlig träpinne som i originalet. Bra. Annars är favoriten TipTop som togs bort i några år, men är tillbaka sen en tid. Väntar nu bara på Jokers återkomst.

Postat av: schlagerkung

Flank. Skönt att Tip Top är tillbaka. Har för mig att Lakritspuck fanns med citron- istället för vaniljglass också!? Många "godisglassar" under 80- och början av 90-talet, några med godis/tuggummi istället för träpinne. Joker var väldigt god och lagom stor/liten med tanke på den mättande kolasåsen. Har även testat en av årets nya Magnum, Mayan Mystica. Oerhört bra.

2008-04-04 @ 11:01:37
URL: http://schlagerkung.blogg.se
Postat av: Weiss

Måste säga att Boccia är godaste glassen genom tiderna. Tragiskt bortglömd. Apelsinsmaken kanske var för mycket för barnen.

2008-05-07 @ 20:50:43
Postat av: schlagerkung

Boccia är inte helt fel. Gillade den även som barn :-) Men bäst, nej.

2008-05-20 @ 12:05:02
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback