Efter den första semifinalen

En fantastisk scen. Sämre ljud. Men det berodde på Comhem?


Usla programledare. Sämre manus.


Fantastisk mellanakt. Kosackdans.


Spännande när kuverten skulle öppnas. Förstördes av att de svenska kommentatorernas ljud låg före. Trist. Jag slog av ljudet för att behålla spänningen.


Sex av mina personliga favoriter gick till final. Ytterligare ett par kan accepteras. Medans de två sista är rent bedrövliga.


När det handlade om kunskap.
Vad jag trodde. Prickade jag alltså in alla 10 finalisterna. Rumänien och Israel var mina osäkra kort. Men det gick hem.


EBU har avslöjat att jurysystemet användes i den första semifinalen. Dvs att juryn hade en låt bland de tio som folket inte hade. Det betyder att folket valde nio bidrag och juryn det sista bidraget. Min spekulation är att Makedonien eller möjligtvis Vitryssland hamnade som tia bland folket. Och fick ge bort sin finalplats till juryns val. Israel. Eller Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback