Andra Chansen - Schlagerkung hoppas och tror

Andra Chansen
Schlagerkung hoppas (övre halvan)
Sarah Dawn Finer vinner mot Scotts
Lili & Susie vinner mot BWO
Till final:
Lili & Susie vinner mot Sarah Dawn Finer

Schlagerkung tror (övre halvan)
Sarah Dawn Finer vinner mot Scotts
Lili & Susie vinner mot BWO. Kan bli jämnt.
Till final:
Sarah Dawn Finer vinner mot Lili & Susie

Schlagerkung hoppas (undre halvan)
Star Pilots vinner mot Amy Diamond
Caroline af Ugglas vinner mot Rigo etc.
Till final:
Caroline af Ugglas vinner mot Star Pilots

Schlagerkung tror (undre halvan)
Amy Diamond vinner mot Star Pilots. Kan bli jämnt.
Caroline af Ugglas vinner mot Rigo etc.
Till final:
Caroline af Ugglas vinner mot Amy Diamond. Skrällen är ett faktum!

Internationella juryns val (ett finalbidrag)
Schlagerkung hoppas 
1. Sarah Dawn Finer - min finalist
2. Sofia - min finalist om SDF redan avancerat till finalen via AC
3. Caroline af Ugglas
4. Amy Diamond

Schlagerkung tror
1. Sarah Dawn Finer - juryns förstaval
2. Caroline af Ugglas - juryns andraval (om SDF redan avancerat till finalen via AC)
3. Sofia - juryns tredjeval (om SDF och CaU redan avancerat till finalen via AC)
4. Amy Diamond

Sammanfattning (tre finalister)
Schlagerkung hoppas
1. Lili & Susie (AC)
2. Caroline af Ugglas (AC)
3. Sarah Dawn Finer (Int. juryn)

Schlagerkung tror
1. Sarah Dawn Finer (vinner övre halvan av AC)
2. Caroline af Ugglas (vinner undre halvan av AC)
3. Sofia (Internationella juryns tredjeval går till final)

Från deltävlingarna fick jag med fem (av åtta) personliga favoriter direkt till final. Enligt ovanstående (hoppas/tror) får jag med ytterligare två till final (maximal möjlig utdelning) av de tre återstående personliga favoriterna (Lili & Susie, Sofia och Sarah Dawn Finer). Skulle betyda att sju av mina åtta personliga favoriter är i final. Helt ok.

Resterande fyra finalister (det är ju 11 finalister). Och om vi utgår från att Caroline af Ugglas går vidare ikväll. Vad har jag tyckt om dom? Måns Z var min tredjefavorit i deltävlingen - en helt ok finalist alltså. EMD tyckte jag var sämst i den sämsta deltävlingen - en dålig finalist. Malena E var min fjärdefavorit i deltävlingen - en ok finalist med andra ord. Slutligen Caroline. Var min femma i den deltävlingen. En sådär finalist.

Baserat på min personliga smak. Finalister:
Bra: 7
Ok: 2
Sådär: 1
Dålig: 1

Kan Sirius rubba Edsbyn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback