Lundin och Gson

Lundin och Gson. På Euroclub pratade jag med ett par schlagerkunniga, Thomas Lundin och Thomas Gson. Lundin är den finländske kommentatorn som var med i Inför-programmen på SVT. Och som tittat på årets bidrag över 50 gånger! Han hade tagit en och annan öl och sa att han gillade att bara östländerna gick vidare i torsdags. Lundins personliga favoriter är Serbien, Tyskland och Sverige. Han "vet" också hur det kommer sluta ikväll. Åtminstone de sex första platserna: Serbien, Ryssland, Tyskland, Ukraina, Lettland och Sverige.
Thomas Gson, mannen som skrivit ett stort antal schlagerlåtar, bl.a. Norges och Spaniens i år och Carolas förra året. Han verkade spiknykter men såg lika sliten ut som vanligt med sitt långa hårdrockshår. Han trodde inte på sitt eget bidrag Spanien! Han trodde att bara östländer skulle hamna i topp. Jag själv drack en gammal finsk schlager-drink som hette "Bye bye baby". Låten är bättre än drinken!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag som trodde att Gson till sist skulle utnämnas till låtskrivare för samtliga nationaliteter för att hålla ribban lågt! Well, heja Serbien (säger jag som aldrig hört deras bidrag, skäms på mig) - men det lär bli en intressant slutkamp. Hm.

Postat av: Schlagerkung

Ja. Heja Serbien!

2007-05-12 @ 16:01:50
URL: http://schlagerkung.BLOGG.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback