Fångad i en dröm

Det finns ett flertal vinnande bidrag som är betydligt sämre (och bättre) än de låtar som finns med på mina listor. Men vill ändå dela med mig av vad jag anser vara några av de mest överskattade vinnarna genom tiderna. Utan inbördes rangordning. Dock har jag fetmarkerat den mest överskattade vinnaren någonsin. Sticker kanske ut hakan lite vad gäller Lena PH och Carola. Men det är ju sant!

Överskattade vinnare av Eurovision Song Contest (ESC)
Een beetje - Teddy Scholten (Nederländerna, 1959)
Puppet on a string - Sandie Shaw (Storbritannien, 1967)
Save your kisses for me - Brotherhood of man (Storbritannien, 1976)
Hallelujah - Milk and Honey (Israel, 1979)

Överskattade vinnare av Melodifestivalen
Satellit - Ted Gärdestad (1979)
Just nu - Tomas Ledin (1980)
Den vilda - One More Time (1996)
Det gör ont - Lena Philipsson (2004)
Evighet - Carola Häggkvist (2006)

Fångad i en dröm
framfördes av Björn Skifs i Melodifestivalen 1981 och vann. Slutade på tionde plats i ESC.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback