8 av 10

Schlagerkung prickade in 8 av 10 finalbidrag. Och ligger just nu på en åttonde plats i tävlingen där även andra schlagerexperter tippar resultatet. Inte nöjd. Men helt ok.

Precis som jag trodde blev det final för Azerbajdzjan, Ryssland, Grekland, Ungern, Finland, Serbien, Island och Georgien. Lilla skrällen var att Schweiz gick till final. Och att Norge missade. Stora skrällen var att Litauen gick till final. Och att Turkiet missade.

Hyfsat mycket tekniskt strul. Dåligt ljud. Inga svenska kommentatorer under en stor del av sändningen. Hackerattack? Vet inte. Känns ändå pinsamt.

Vad gäller min personliga smak så ändrades min uppfattning något under sändningen. Till skillnad från mitt inlämnade tips kunde jag ju såklart justera min personliga smak under sändningen. 6 av mina 10 favoriter gick till final. Nämligen Ungern, Azerbajdzjan, Island, Finland, Ryssland och Grekland. Tyvärr ingen final för min stora favorit Turkiet. Och tyvärr final för den trista låten från Litauen.

Återkommer med betyg, kommentarer och tips inför den andra semifinalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback