Länderna

Som jag kunde avslöja tidigare igår hade jag som första person utanför SVT-sfären vetskap om vilka elva länder som ska rösta på lördag. 

Men jag ville i förstaläget bara dela med mig av denna information exklusivt för medlemmarna i
Melodifestivalklubben. Och såklart även för min egen Schlagerdrottning.

Nu när SVT släppt informationen på sin egen hemsida så finns ingen anledning för mig att hålla det exklusivt längre.

Dom elva internationella jurygrupperna består av (i bokstavsordning):
01. Frankrike
02. Grekland
03. Irland
04. Kroatien
05. Malta
06. Norge
07. Ryssland
08. San Marino
09. Storbritannien
10. Tyskland
11. Ukraina

Varje lands jurygrupp består av fem personer. Dom ska ha någon form av musikkoppling och/eller intresse för Eurovision Song Contest och/eller vara representativa för landets smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback