Dagen efter

En ok vinnare. Men när det stod mellan Saade och Danny. Så hoppades jag naturligtvis på Dannys In the club.

Vinnarkompositören Fredrik Kempe har ju misslyckats i Europa tidigare. Och fick väl inget fantastiskt gensvar hos den internationella juryn. T.ex. Norge gav endast två poäng till vår vinnare. Men vi får se. Hoppas som vanligt att det ska gå bra för Sverige. Måste bli final i år.

Reinfeldt med fru och barn satt på parkett i Globen. Liksom Lars Ohly.

Jag chansade rejält igår men det gick väl sådär. Att Playtones skulle få många poäng av juryn var jag säker på. Liksom att Varga skulle få dåligt med poäng av juryn. Det var väl det som stämde bäst i mitt tips. Hade också varit nöjd om Nicke Borg och Sanna Nielsen hade bytt plats med varandra. Var väl det som överraskade mest. Att Sanna fick så många poäng av juryn. Precis som jag tippade hamnade Swingfly femma och Playtones sexa. Och Varga hamnade i botten som planerat.

Personlig smak. Vad jag hoppades. Är rätt nöjd. Mina två favoriter hamnade i topp. Om än i omvänd ordning. Moniker trea var också bra. Liksom Swingfly femma, Playtones sexa och Varga nia. Precis som jag ville. Sen hade gärna Nicke Borg och Sanna Nielsen kunnat byta plats med varandra.

Men hur röstade egentligen jurygrupperna? Det var ju nästintill omöjligt att veta. Alla länder röstade väl i stort sett helt olikt varandra.

Varför så tråkigt manus i finalen?

Två månader kvar. Eurovision Song Contest.

Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback