Veckans bidrag

Klockan 18:00 samlades pressfolket för att lyssna på låtarna som tävlar i Göteborg. Med hjälp av SVT:s bandspelare. Tyvärr är jag inte själv på plats förrän fredag. Men är nöjd med rapporteringen från Tobbe Ek. Som rapporterar att Loreen ska uttalas på svenska (Lorén). Och att bidragen låter som följer; Brolle sjunger lättpop med inslag av rockabilly, Loreen gör en dansremix av en ballad, Babsan låter lite som La Dolce Vita, Elisabeth A framför en klassisk ballad, Sanna N sjunger schlager, The Moniker låter 60-tal, Anniela som en dansvariant av Bengtzing och slutligen Christian Walz som låter som en blandning av Darin och Salem Al Fakir.

Låter mycket lovande!

Inför förra helgens tävling var jag besviken på att 60-sekundersklippen av låtarna inte fanns att lyssna på i studioversioner. Men det gjorde de tydligen. Eller rättare sagt. Hela låtarna! Dvs tre minuter av varje. På SVT:s hemsida från klockan 14:00 i lördags. Inget jag var medveten om. Så jag får väl vara än mer nöjd med hur jag tippade eftersom jag inte hade samma förutsättningar som en del andra. Om det nu hade någon betydelse. Vilket jag tror.

Till helgen som kommer så blir det garanterat så att jag kommer att höra hela låtarna redan innan lördag. Eftersom jag går på genrepet på fredag. Något att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback