Efter en lyssning - Malmö

Bistron bjöd på Wallenbergare. Helt ok.

Är i Skåne. Ingen snö!

Här kommer mina betyg vad gäller personlig smak (betyg 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst).

Efter att ha lyssnat på minutklippen. En gång.

Schlagerkung tycker
1 - Melody Club - The Hunter / Betyg: 3
2 - Julia Alvgard - Better or worse / Betyg: 2-
3 - Lasse Stefanz - En blick och nånting händer / Betyg: 1-
4 - Linda Pritchard - Alive / Betyg: 2
5 - Anders Fernette - Run / Betyg: 2+
6 - Linda Bengtzing - E det fel på mej / Betyg: 1+
7 - Nicke Borg - Leaving Home / Betyg: 3-
8 - Love Generation - Dance Alone / Betyg: 3+

En ok deltävling. Med ett par bra ballader. Som vi inte har varit bortskämda med i år. Men deltävlingen i Malmö är inte bäst. Göteborg var klart sämst. Luleå och Linköping slåss om förstaplatsen.

Schlagerkung hoppas
Direkt till final: Love Generation (3+)
Final som andra bidrag: Melody Club (3)
Andra chansen: Nicke Borg (3-) och Anders Fernette (2+) 
Femma: Linda Pritchard (2)
Utslagna: Julia Alvgard (2-), Linda Bengtzing (1+) och Lasse Stefanz (1-)

Linda Pritchard har tävlingens dyraste klänning. Trots att det inte är så mycket tyg. Lars Wallin. Pritchard har även snygga och dyra skor som matchar. Räcker det för att gå vidare?

Bengtzing en besvikelse. Hoppas hon levererar ikväll.

När artisterna i Malmö presenterades på en presskonferens hos SVT Drama så var jag på plats och intervjuade artisterna. Alla var där, utom Linda Bengtzing. Av de sju artisterna jag intervjuade var det Melody Club och Love Generation som väckte mest intresse hos journalisterna. Men klart trevligast. Och den som verkligen bjöd på sig själv. Var Nicke Borg. Kul att han har en bra låt. Jag önskar honom lycka till!

Ikväll är jag på plats i Malmö Arena. Genrep.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback