Betyg

En viss schlagerdrottning vill ha ett förtydligande av hur mina betyg fungerar.

Alltså. Vad gäller personlig smak.

Betygen delas ut på en skala från 1 till 5 där 1 är sämst och 5 är bäst. I extrema fall kan betyget 0 delas ut. Om en låt är riktigt dålig.

Men i grunden alltså en siffra (mellan 1 och 5).

Sen använder jag mig även av plus (+) och minus (-) för att förstärka ett visst betyg. 3+ betyder alltså inte tre stycken plus och 4- betyder inte fyra stycken minus. Utan istället en stark trea (3+) och en svag fyra (4-). Precis som lärarna pratade om betygen i skolan men med den skillnaden att man aldrig kunde se om betyget var starkt eller svagt i skolan. Vilket du får chansen till här då jag i skrift förstärker eller försvagar ett givet sifferbetyg.

Exempelvis gav jag betyget 4- till Danny igår. Betyder alltså fyra. Men en svag sådan.
Jag gav exempelvis Jonas Matsson betyget 1+ igår. Betyder alltså en etta. Men en stark sådan.

Ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback