Dagen efter

Vilken fantastisk kväll det blev. Och Anna var ju bara bäst! Inte varje år som min personliga etta och tvåa kommer på just dom placeringarna. Stort!

Tillförde den internationella juryn (vilka dom nu var) egentligen något av värde? Tveksamt.

Som vanligt satt jag på en strålande plats i arenan. Rad 7 precis vid pucken som programledarna och cellotjejen använde. Och Ola. Ja. Schlagerkung var med i TV igår. Igen.

Vad gäller min förmåga att förutspå resultatet så gick det riktigt bra igår. Vinnaren satte jag såklart. Topp-5 (och därmed också botten-5) var inga problem. Dessutom hade jag exakt rätt placering på 1, 2, 4, 7, 8 och 10. Svenska folket är mina vänner. Men barnrösterna gick till Saade istället för Timoteij varför dom bytte placeringar (3 och 5). Och juryn. Både den internationella och den svenska. Förstörde min nästintill perfekta rad genom att ge höga poäng till Andreas istället för Jöback. Varför också dom bytte placeringar (6 och 9). Märkligt.

Idag har jag suttit och spelat vinnarlåten på gitarr. Och drömt mig tillbaka till mellanakten. Fantastiskt bra. Fairytale lyfte Globen!

Efter Globen blev det efterfest med schlagermusik på dansgolvet. Vidare till Golden Hits och mer schlager. En lyckad kväll!

Två och en halv månad. Oslo.

Det som har avslöjats. Är telefonrösterna i finalen. 
1 Anna Bergendahl 363 546
2 Eric Saade 334 750
3 Salem Al Fakir 299 746
4 Darin 209 392
5 Timoteij 188 002
6 Jessica Andersson 110 339
7 Peter Jöback 77 776
8 Ola 74 358
9 Andreas Johnson 59 587
10 Pernilla Wahlgren 37 408




   


Kommentarer
Postat av: Pelle

Det är verkligen du och inte jag som är schlagerkung. Ingen skräll iof. Grattis igen!



Ola 74 358 telefonröster och åttonde plats där. Och en av rösterna var min.



Jasså du har vart på Rosanne Cash. Stort!

2010-03-14 @ 22:49:06
Postat av: schlagerkung

Ja. Stort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback